Ahogy az előző bejegyzésemben írtam, részt vettem egy húszórás varrótanfolyamon. A képzés során a Burda szabásminták alapján varrtunk meg egy általunk kiválasztott darabot. Az egyik kedvencemet, egyenes szabású szoknyát választottam. Az anyag színén sem kellett sokáig gondolkodnom, az idei év egyik divatszínére, a türkizkékre csaptam le.

A 2013. januári számban egy nagyon vagány bőrszoknyát néztem ki (bal oldalon a legalsó sor, jobbról a harmadik szoknya, 124-es számmal). Mivel jön a meleg idő, ezért az anyagot bőrről egy kellemes könnyű szövetre cseréltem. Ezen felül pedig a szoknyát kicsit megvariáltuk, mégpedig egy kismama betéttel a has résznél :-)

Burda magazin, 2013. januári szám

A kiskosárban megkaptuk az alapvető eszközeinket, mint ollók, bontó (hű de hasznos kis szerszám), gombostű, szappan, ceruza, radír, centiszalag, stb. A szabásmintából a méreteim alapján kiválasztottuk a konfekció méretet, amit később alakíthattunk. Skicc pausz papíron szépen átrajzoltam a szabásminta darabjait, természetesen a kötelező ráhagyással, ahogy kellett. A Burdás szoknyám „két pöttyös”, ami azt jelenti, hogy nem túl bonyolult kategória. Sosem gondoltam volna, hogy a gombostű ekkora segítség lehet szinte minden lépésnél… A szűkítőket is a rádlival (úgy képzeld el, mint egy derelyevágót, amivel át tudod másolni a vonalakat) és másolópapírral kijelöltem.

IMG_0068.JPG

És jött a kedvencem. Ez a gép számomra szerelem volt első látásra…

Gritzner 788 Overlock

Ezt a csodát lock gépnek hívják. Hogy mit tud? Letisztázza a bomló anyagot egy kis késsel, miközben szépen leszegi. Imádom… Persze a „lokkolás” után a varrógépet sem árt megismerni. Nekem egy alapvarrógépem van (ajándékba kaptam, köszi, Timi!), Singer 1507 típusú.

A lépések, mint a szabásminták összevarrása, cipzár beillesztése, hátul felvágás, kismama betét, stb. Zsóka, az oktatónk instrukcióival olyanok voltak, mint egy játék, egy nagyon kreatív játszótéren. A 20. órára elkészült az első, saját kezűleg elkészített „művem”, ami örök emlék marad és nagyon büszke vagyok rá :-)

Kész szoknya 1.jpg


Kész szoknya 2.jpg

kommentek:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://divatdiktator.blog.hu/api/trackback/id/tr825282700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

cimkék:

 archivum extrak

Divatdiktátor

Ez számomra több, mint egy divatblog. A gyerekkori álmom megvalósulásának kezdete. Stílus és divat, ahogy én látom.

süti beállítások módosítása